تست خواب برای کودکان

تست خواب برای کودکان

Rate this post

تست خواب برای کودکان برای درمان اختلالات خواب لازم است. آپنه انسدادی خواب کودکان یک اختلال خواب است که در آن تنفس کودک شما تا حدی یا به طور کامل در طول خواب مسدود می شود. ممکن است چندین بار در شب اتفاق بیفتد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که راه هوایی فوقانی در طول خواب باریک یا مسدود شود. در این شرایط تست خواب برای کودکان پیشنهاد داده میشود.

بین آپنه خواب انسدادی کودکان و آپنه خواب بزرگسالان تفاوت هایی وجود دارد. در حالی که بزرگسالان معمولاً در طول روز دچار خواب آلودگی می شوند، کودکان بیشتر احتمال دارد مشکلات رفتاری داشته باشند. علت در بزرگسالان اغلب چاقی است، در حالی که در کودکان اغلب بزرگتر از آدنوئیدها و لوزه ها معمولی است. آدنوئیدها دو پد کوچک از بافت هستند که در پشت بینی یافت می شوند. لوزه ها دو پد بیضی شکل در پشت دهان هستند.

تشخیص و درمان به موقع برای جلوگیری از عوارضی که می تواند بر رشد، رشد شناختی و رفتار کودکان تأثیر بگذارد، مهم است.

پلی سومنوگرافی برای کودکان

تست خواب برای کودکان(پلی سومنوگرافی) چیست؟

تست خواب برای کودکان آزمایشی است که برای ارزیابی فعالیت مغز، تنفس و حرکات در هنگام خواب استفاده می شود. در طول تست خواب، حدود 30 الکترود کوچک روی کودک شما قرار می گیرد تا فعالیت های خواب او را ثبت کند. بیش از 1000 صفحه اطلاعات با صدا/ویدئو در طول شب ضبط می شود. تکنسین های ثبت نام شده خواب با تجربه کودکان در تمام ساعات برای نظارت بر بیمار و اطمینان از کیفیت بالای ضبط حضور دارند.

انواع تست خواب برای کودکان

تست خواب برای کودکان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پلی سومنوگرافی (Polysomnogram): این آزمایش شامل یک تست خواب شبانه است. سنسورهای اعمال شده روی بدن امواج مغزی، الگوهای تنفس، خرخر، سطح اکسیژن، ضربان قلب و فعالیت عضلانی را در هنگام خواب کودک شما ثبت می کنند.

اکسی متری (Oximetry): اکسی متری یک ثبت شبانه سطح اکسیژن است که می توان در خانه انجام داد. در حالی که این آزمایش نمی تواند تشخیص آپنه انسدادی خواب را تأیید کند، اما نتایج ممکن است به متخصص خواب کودک شما در تصمیم گیری در مورد نیاز به آزمایش بیشتر آپنه خواب کمک کند.

چرا باید تست خواب برای کودکان انجام دهیم؟

تست خواب برای کودکان به دلایل مختلفی انجام می شود، از جمله:

تشخیص آپنه خواب: آپنه خواب یک اختلال تنفسی است که باعث می شود تنفس در طول خواب به طور مکرر قطع و شروع شود. این می تواند منجر به خواب آلودگی در طول روز، مشکلات رفتاری و یادگیری و سایر مشکلات سلامتی شود. تست خواب برای کودکان می تواند آپنه خواب را در کودکان تشخیص دهد تا درمان مناسب را دریافت کنند.

ارزیابی سایر اختلالات خواب: آزمایش خواب همچنین می تواند برای ارزیابی سایر اختلالات خواب مانند اختلال پاهای بی قرار، نارکولپسی و خوابگردی استفاده شود.

بررسی سایر مشکلات سلامتی: در برخی موارد، آزمایش خواب ممکن است برای بررسی سایر مشکلات سلامتی که می توانند بر خواب کودک تأثیر بگذارند، مانند مشکلات قلبی یا ریوی انجام شود.

علائمی که کودک به تست خواب نیاز دارد

علائمی که کودک به تست خواب نیاز دارد

برخی از علائمی که ممکن است نشان دهد کودک شما به تست خواب نیاز دارد عبارتند از:

خرخر بلند یا مکرر
وقفه های تنفسی در طول خواب
خواب آلودگی در طول روز
مشکل در تمرکز یا یادگیری
تحریک پذیری یا پرخاشگری
خواب ناآرام
خوابگردی
پاهای بی قرار
اگر نگران خواب کودک خود هستید، صحبت با پزشک کودک در مورد اینکه آیا تست خواب مناسب است یا خیر، ایده خوبی است.

تست خواب برای کودکان در کجا انجام میگیرد؟

تست خواب برای کودکان معمولاً در یک کلینیک خواب انجام می شود. در طول آزمایش، سنسورهایی به بدن کودک شما متصل می شود تا فعالیت مغز، قلب، تنفس و سطح اکسیژن را در طول خواب رصد کند. این اطلاعات برای ایجاد گزارشی از الگوهای خواب کودک شما استفاده می شود.

آزمایش خواب معمولاً بدون درد است و نیازی به بیهوشی ندارد. با این حال، برخی از کودکان ممکن است در طول آزمایش احساس اضطراب یا ناراحتی کنند. اگر کودک شما مضطرب است، پزشک ممکن است داروهای آرامبخش تجویز کند.

نتایج آزمایش خواب معمولاً ظرف چند هفته در دسترس خواهد بود. پس از دریافت نتایج، پزشک کودک شما آنها را با شما بررسی می کند و در صورت نیاز به درمان، در مورد گزینه های درمانی با شما صحبت می کند.

آزمایش خواب می تواند به تشخیص و درمان اختلالات خواب در کودکان کمک کند، که می تواند به بهبود کیفیت خواب و سلامتی کلی آنها کمک کند.

برای تست خواب کودکان چه کارهایی باید انجام دهم؟

برای تست خواب کودکان چه کارهایی باید انجام دهم؟

والدین باید در تمام طول مطالعه در کنار کودک بمانند. هیچ کودک دیگری در طول تست در کلینیک خواب نباید باشد.

روز تست خواب باید یک روز عادی برای کودک شما باشد بدون هیچ گونه محدودیتی در رابطه با غذا، نوشیدنی یا دارو (مگر اینکه پزشک معالج خلاف آن را توصیه کند). لطفا مصرف محصولات کافئین دار را حداقل ۲۴ ساعت قبل از تست خواب محدود کنید.

در روز تست، کودک خود را زود بیدار کنید و او را بیدار و فعال نگه دارید (چرت زدن را محدود کنید) تا خواب را در طول تست به حداکثر برسانید.

مطمئن شوید که کودک شما موهای تمیز و خشک بدون هیچ گونه محصولی روی مو یا پوست سر دارد. موها نباید به گونه ای جمع شوند که دسترسی تکنسین به پوست سر را مختل کند.

والدین و کودک باید قبل از رسیدن به تست خواب شام بخورند.

والدین باید تمام وسایل مراقبت شخصی از جمله، شیر خشک، پوشک/لباس زیر، تنقلات  و تمام داروها را تهیه کنند. اگر فرزند شما از تجهیزات پزشکی استفاده می کند، لطفاً دستگاه و تمام لوازم جانبی را با خود بیاورید.

کودک شما می تواند هر چیزی را که برای خواب راحت است بپوشد (لباس خواب، تی شرت و شورت). لطفاً از لباس خواب یکسره پایی دار استفاده نکنید.

برای کودک شما یک تلویزیون برای تماشای فیلم در طول اتصال وجود دارد. کودکان و والدین می توانند از وسایل الکترونیکی شخصی مانند تلفن همراه و تبلت برای حواس پرتی در طول قرار دادن الکترود استفاده کنند. پس از اتمام اتصال، استفاده از تمام وسایل الکترونیکی متوقف می شود.

ملحفه برای کودک و والدین فراهم خواهد شد، اما لطفاً احساس راحتی کنید که پتو، بالش یا حیوان عروسکی مخصوص کودک خود را برای راحتی بیشتر کودک خود بیاورید.

پس از تکمیل تست شبانه، شما می توانید حدود ساعت ۶:۳۰ صبح آماده رفتن به خانه باشید.

برای انجام تست خواب کودک به چه چیزی نیازی دارم؟

کودک شما می تواند یک اسباب بازی، خرس عروسکی یا پتوی مورد علاقه خود را از خانه بیاورد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد. والدین در اتاق همراه با کودک خواهند خوابید. 

کودکان و والدین می توانند از وسایل الکترونیکی شخصی مانند تلفن همراه و تبلت در حین قرار دادن سنسورها استفاده کنند، اما تمام وسایل الکترونیکی شخصی باید در طول تست خواب واقعی خاموش شوند. دستگاه های الکترونیکی پزشکی مانند پمپ تغذیه مجاز هستند. یک والد باید در طول تست در کلینیک یا بیمارستان بماند.

منبع1

منبع2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن